12 tips til din hverdagssundhed

Som journalist i magasinbranchen bliver man inviteret til rigtig mange pressemøder. Rigtig mange knap så spændende og saglige som andre, for at sige det pænt. Og da jeg oven i det ikke er det store mingle-menneske, takker jeg tit nej til de her møder. Men når kommunikationsvirksomheden Lahme inviterer,  er der ofte rigtig meget godt at komme efter. I dag foregik det på Nationalmuseet, hvor Bioforce gav os deres indblik i at håndtere dagligdagssygdomme som fx. forkølelse med naturmedicin fra A. Vogel.

20140624-150910-54550302.jpg

Så er der fyldt op i naturapotektet…

 

Gode, glade Zenia & Anja fra Naturazin.

Gode, glade Zenia & Anja fra Naturazin.

Derudover holdt Anja Ballegaard, som er den ene del af duoen bag hitbloggen Naturazin, et oplæg om hverdagssundhed. Jeg hapsede nogle af hendes  tips til at vores immunforsvar på spitze –  det gælder hovedsageligt om at pleje fordøjelsen og stoppe stressen:

1. Indtag mælkesyrerbakterier.

2. Vær nærværende i alt du gør.

3. Dyrk mild motion som fx. yoga.

4. Brug mindfulness, når du spiser: Læg bestikket mellem bidderne og tyg tyve gange.

5. Spis ren og naturlig mad.

6. Undgå diæter og slankekure.

7. Ha’ en 1-2 vegetardage og 2-3 fiskedage om ugen.

8. Få planteolie som fx olivenolie.

9. Spis tre daglig måltider og undgå at snacke.

10. Lav daglige vejrtrækningsøvelser.

11. Sov mindst syv timer hver nat i et mørkt, rent lokale.

12. Sørg for tid til dig selv.

 

Skide hyggeligt at møde Julie, der er redaktør på Feminas MOVE.

Skide hyggeligt at møde Julie, der er redaktør på Feminas MOVE.

 

20140624-151015-54615024.jpg

Julie & Anne-Sofie fra Lahme var arrangører af brunchmødet på Nationalmuseet.

 

 

Tags: , , , , ,